Meld je gratis aan
Ciska van der Grift test de Thule Aspect DSLR cameraback pack in Zuid-Limburg © Case Logic - Thule DSLR backpack - Ciska van der Drift 4

12 september 2017, 15:21

Ciska van der Grift was afgelopen augustus, samen met haar vader, moeder en zusje, twee weken op vakantie naar Zuid-Limburg. Zij test de Thule Aspect DSLR Cameraback pack.

Dit is een partnerbijdrage. Lees hier wat dit betekent.

Mijn reis ging naar Zuid Limburg, omgeving Valkenburg. Een gebied waar we al veel vaker waren geweest, maar nog niet met de camera zo actief overal mee naar toe. Dat was dit jaar toch echt wel het geval. Omdat dit jaar de camera en alle lenzen mee gingen, had ik natuurlijk een goede stevige tas nodig waar ik alles veilig in zou kunnen opbergen. Hiervoor heb ik dus ook de Thule DLSR Cameraback pack getest.

Eerste dagen in Zuid-Limburg

De eerste dag ging de camera meteen mee 's avonds naar Valkenburg. Een plaats die mijn camera na deze vakantie erg goed kent denk ik haha. De volgende dagen kwam ik op verschillende plekken om mooie foto's te maken. Steeds had ik de tas volgeladen met mijn 3 lenzen en 2 camera's. De heupriem die erbij zit heb ik er afgehaald omdat ik deze niet prettig vind zitten. Als je iets groter bent, zit deze een stuk beter denk ik.
Samen met mijn ouders ben ik een stuk gaan wandelen, om een paar enorm gespierde koeien op de foto te zetten. Precies op het moment dat de koe mij recht aan kijkt, blokkeert mijn camera. Nadat ik de lens even opnieuw erop gezet heb doet hij het weer, helaas is de koe weg. Bij het terug lopen komen we overigens wel een hele mooie oude auto tegen, iets waar ik ongelofelijk van hou. Hier heb ik natuurlijk ook een paar foto's van gemaakt. Gelukkig maar, was de lange wandeling tot niet voor niets.
Ook iets wat we altijd doen op vakantie, is de auto pakken en een stuk gaan rijden. Niet wetende waarheen. We hadden de kleine barbecue mee, 4 stoelen en een tafeltje. Onderweg naar een mooi plekje kwamen we terecht op een ander mooi plekje. Een stukje vanaf Rurberg maakte ik deze foto van het uitzicht. Daarna zijn we doorgereden naar Rurberg waar ik foto's heb gemaakt over het water, en wederom een foto van een prachtige oldtimer.
Een dagje minigolf stond ook op het programma. Een gezellig gezinsuitje. Hele tas mee, maar deze keer met alleen mijn huidige camera en 2 lenzen. Dit leverde leuke actiefoto's op, met op de achtegrond maastricht vanaf de st. Pietersberg. Een erg leuke toevoeging van die dag was dat ik het middagje minigolf met 1 punt meer won dan mijn vader.

Thule DSLR backpack volgeladen

Op een van de laatste dagen heb ik aan het eind van de ochtend mijn Thule tas volgeladen met mijn camera, lenzen en statief om nog wat foto's van de prachtige natuur te maken. Het was niet helemaal helder, wat juist wel een gaaf effect heeft gegeven. Het statief kon ik telkens makkelijk aan de zijkant kwijt, en was ook snel te pakken als het nodig was. Toen we terugreden naar de camping bedachten we om even bij het stoomtreintje van de miljoenenlijn te kijken. We zijn gaan kijken op het station in Wijlre-Gulpen waar het treintje net aan kwam. Daar hebben we gewacht tot hij weer weg reed, en toen zijn we snel naar het keerpunt van het treintje gereden, Schin op Geul. Hier moest de voorkant van de trein omgedraaid worden wat erg leuke foto's opleverde.

Eerste indruk

Ik was, en ben nog steeds erg blij dat ik geselecteerd ben voor het testen van de Thule aspect DSLR backpack. Bij ontvangst van de tas, viel mij op dat hij groter was dan ik had verwacht. Ik heb meteen gekeken waar alle bergruimte zich bevond, en ben gaan denken wat voor mij de beste manier was om mijn spullen in op te bergen. In augustus nam ik de tas mee voor twee weken vakantie naar zuid Limburg met mijn vader, moeder en zusje.

Conclusie

Waar ik in eerste instantie even aan moest wennen, was het redelijk kleine camera vak aan de zijkant van de tas. Dit was maar tijdelijk, want tijdens mijn vakantie kwam ik erachter dat zo'n vak aan de zijkant helemaal niet zo gek is. Zodra je de tas van een schouder af haalde kon je al zo bij je apparatuur. Ook vind ik het vak aan de bovenkant van de tas enorm handig. Zo kan je ook je persoonlijk spullen meenemen, en alles wat niet in het zijvak past, of wat je niet heel vaak gebruikt kan mooi daar in. Het laptopvak is ook iets waar ik erg tevreden over ben, ondanks dat ik niet vaak mijn laptop of ipad mee had tijdens het foto maken omdat we daarna toch steeds weer naar de caravan gingen heb ik het natuurlijk wel even geprobeerd.

Over Over Ciska van der Grift

Sinds dit jaar heb ik mijn eigen Zoom.nl account waar ik mijn foto's upload. Ik ben 17 jaar, woon in het noorden van ons mooie landje. Ik ben voornamelijk bij wielerwedstrijden te vinden om foto's te maken. Dat is ook een van mijn grootste hobby's naast wielrennen. Naast mijn hobby volg ik de opleiding onderwijsassistent op het MBO in Heerenveen. Dit doe ik ook met erg veel plezier.

Benieuwd waar de alle tassen van Case Logic en Thule naartoe zijn geweest? Check hier alle reviews