127 keer bekeken
0
Citroen
doorLdG
3 maart, 2016
Mooie auto in de binnenstad van Breda .....
Alle rechten voorbehoudenMeer info tonen
of en discussieer mee!
joostopzoomnl
8 jaar geleden
Hoi Luuk.
Je hebt er een mooie straatfoto van gemaakt van deze Citroën HY.
Wist je dat tussen 1963 en 1970 de HY ook werd geassembleerd in Nederland, bij Citroën Nederland aan het Stadionplein in Amsterdam?
groeten, Joost
0
LdG
8 jaar geleden
Hoi Joost, nee geen idee joh, wel leuk om te weten ! Ik vind die oude modellen prachtig om te zien, er zijn zoveel mooie mobielen gemaakt vroeger, auto;s met nog echt een eigen smoel, ik geniet ervan maar heb er verder geen enkele kennis over,wel leuk om te horen die weetjes.. gr
0
jmdries
8 jaar geleden
Hallo Luuk . ik zag dat het gelukt was om deze foto in mijn groep toe te voegen . Bedankt voor je inzet zodat wij kunnen meegenieten van deze Citroen . PS als je en keer in de groep Bladert , kijk dan op blz 4 daar zul je nog een paar van deze Jongens staan . Groeten Jos Dries
0
jmdries
8 jaar geleden
Hallo Luuk , een fijne compo met de Oldie CITROEN besteller in de rode kleurstelling . Dit alles in Hartje Breda genomen . Het betreft een Citroen C2 1600 uit 21 juli 1976 wat ik even heb opgezocht . PS Als je het leuk vind , mag je van mij deze foto in Mijn Groep TRUCKWERELD plaatsen . Het is wel Geen TRUCK maar ook Bestellers zijn welkom . Even lid worden en toevoegen . Uiteraard geheel vrijblijvend bedoelt . Groeten Jos Dries
0
LdG
8 jaar geleden
Bedankt voor de tip Jos ! ik zal eens kijken wat dat is, lijkt me op zich best leuk om hem ook daar te plaatsen... vr gr Luuk
0
jmdries
8 jaar geleden
OKEE Luuk , kijk gewoon even in mijn profiel , daar zie je bij Mijn groepen een Foto ven een Gele DAF , dat is de bewust groep TRUCKWERELD . Als je die aanklikt dan kun je daar in een menu LID worden . Dan kijk je in je eigen Profiel OF de bewust groep in Jou Profiel staat , Als dit klopt , dan open je deze foto en dan zie je rechts boven een Pennetje staan . KLIK daar op , dan krijg je een mogelijkheid om de foto te bewerken . als je dit doet dan kom je terug in het menu waar je deze foto ging plaatsen . DAN kijk je daar rechts onder in het menu bij Groepen en KIES je dus Groep TRUCKWERELD , dan is het Toevoegen en als laatste Opslaan . Als dit klopt dan staat de foto in de groep en zie ik het vanzelf voorbij komen . Dan krijg je van MIJ een Reactie met een bedankje voor het plaatsen . SUCCES . en lukt het helemaal NIET , dan hoor ik het graag even . Groeten Jos Dries
0
Ben1250
8 jaar geleden
Ja ik kan me nog herinneren dat ze zelfs als politiebusje werden gebruikt.
Citroën het blijft een apart merk.
En de enigste die het met sommige modellen redt dat ze van lelijkheid mooi kunnen worden.
Niemand die er ook maar aan durfde te denken om een auto van "golfplaten" te maken. Maar Citroën had er een lange tijd een succesvolle bus zoals deze en een bestelwagentje van. Ja zelfs de Mehari had in zijn jonge jaren overal "golfplaten" behalve op het dak. Daar heeft een authentieke personenauto bij Citroën weer gewoon een zeiltje.
Maar altijd leuk om er weer een te zien.
Gr. Ben.
Gr. Ben.
0
LdG
8 jaar geleden
Deze bus wordt nog gewoon gebruikt door een klusbedrijfje zag ik op de zijkant,en de eigenaar kwam even later ook spullen uit de bus halen, de eigenaar was niet veel jonger dan het bouwjaar van de auto zag ik, en ook nog haardracht van de jaren zestig ( die had ik eigenlijk ook moeten kieken..), in een versie van 1 van de eerste eenden zit geloof ik ook nog golfplaat, van die eenden vallen altijd de dunne bandjes op, en hoe smal die auto toen was ( ken ze nog goed uit mijn jeugd, ik ben ook bijna een halve eeuw) de snoek blijft toch wel mijn favoriete citroën.
gr Luuk
0
Ben1250
8 jaar geleden
Ja Luuk al die oude auto's het blijft een "never ending story"
Ik vind ze altijd weer leuk om te zien maar hoef ze zelf niet want het onderhoud en aandacht wat die dingen nodig hebben is me net iets te veel. En ja de snoek (ook wel opblaas eend genoemd) blijft voor zijn tijd zeker in technisch opzicht een revolutionaire auto en zeker voor Citroën een vooruitstrevend model met voor die tijd een ongekende goede stroomlijn. Maar de hydraulische vering was en is dus nog continu ellende. De eerste die dat goed en zonder al te veel onderhoud had was de BX en later ook de Xantia C5...
En wat die smalle bandjes onder de eend betreft. Daar was door die Fransen echt wel over nagedacht. Ze mochten dan wel smal zijn maar waren wel groot. En dat heeft in tegenstelling tot die rolletjes onder b.v.b. een mini absoluut bijgedragen tot het legendarisch lage verbruik en de goede wegligging. Leuk om even te kijken https://nl.wikipedia.org/wiki/Citroën_2CV.
Gr. Ben (en nu gaan we verder met de foto's anders wordt het een autosite)
0
Komt voor in
door jmdries · 3140 foto's
Opmerkingen