128 keer bekeken
4

Geschiedenis Hochmoselbrücke.

7 maart, 2019
Reeds in 1968 werden plannen gemaakt om de A60 als oost-west route door Rijnland-Platz aan te leggen van België naar Mainz. Dit project had ten tijden van de koude oorlog ook een strategisch belang, aangezien in Rijnland-Platz veel legerbases waren. De aanleg van het viaduct was omstreden en werd nooit echt concreet. In 2002 kwam de A60 ten westen van Wittich gereed en werd de B50 westelijk van de A61 verbreed naar een 2x2 autobanen, waarmee het kruisen van het dal van de Moesel de ontbrekende schakel werd. Omdat een volwaardige Autobaan politiek niet haalbaar bleek, is het project terug geschaald naar een autobaan, hoewel ontworpen op het dwarsprofiel van een autobaan. Het heeft desondanks een tijd geduurd voordat de plannen definitief waren. Er was veel protest tegen de aanleg van de brug, omdat deze door een bekend wijnstreek loopt en bovendien de horizon zou vervuilen vanwege de enorme hoogte van maar liefst 158 meter. De reistijdwinst voor oost-westverkeer is echter significant, omdat er tussen Trier en Koblenz geen andere mogelijkheden zijn om het dal van de Moezel snel te kruisen. De huidige route via de B50 is zelfs verboden voor vrachtverkeer vanwege de steile hellingen en haarspeldbochten. Als je nog verder geïnteresseerd bent nog even 1-2 en 3 foto's terug kijken. 13 oktober 2016. Groetjes Bob.
Alle rechten voorbehouden
Meer info tonen

Gebruikte apparatuur

Canon EOS 400D
Flitser uit, verplichte modus