27 keer bekeken
2
Leeg perron in Hamburg
Een zwart wit foto van een leeg metrostation in Hamburg, waar het perron in een lange bocht naar achteren loopt. De lijnen van de vloer, het spoor en het plafond trekken je blik steeds verder het beeld in. Door de herhaling van kolommen en lichtvlakken krijgt de foto een rustige, bijna grafische uitstraling.
Het station voelt stil en verlaten, alsof de stad heel even op adem komt. Normaal is dit een plek van haast, overstappen en beweging, maar hier overheerst juist rust. Door het zwart wit wordt de aandacht niet afgeleid door kleur. Alles draait om licht, contrast, vorm en diepte.
Alle rechten voorbehoudenMeer info tonen
Opmerkingen