52 keer bekeken
23

APM Terminals

11 juli, 2024
Onze terminal bevindt zich in Rotterdam, op de tweede Maasvlakte en is in 2015 geopend. Onze terminal blijft de werelds meest geavanceerde volledig geautomatiseerde terminal. Met volledig omheinde geautomatiseerde gebieden, die mensen en machines scheiden, is het ook een van de veiligste. Het is uitgerust om de grootste containerschepen tot ver in de toekomst te behandelen. Automatisering Ongeveer 80% van de kraanbewegingen is geautomatiseerd, terwijl de resterende handmatige bewerkingen op afstand worden uitgevoerd. Dubbele heftechnologie zorgt voor meer stabiliteit, zodat ook onder zware weersomstandigheden kan worden gewerkt. Elke kraan is uitgerust met dubbele spreaders, waardoor twee 40-voet containers achter elkaar kunnen worden gelost en geladen. Wanneer containers worden gelost, worden de containers opgeslagen in het stack om vervolgens verder te gaan met barge, rail of truck. Elke modaliteit heeft specifieke beschikbare capaciteit. Een aanpak die resulteert in een snelle terminaldoorvoer en directe containerbeschikbaarheid. De uitwisseling van informatie voor voormelding en documentatie gaat vooraf aan de container zelf en vindt volledig plaats via Portbase, het Nederlandse Port Community System. Vlotte operatie Wanneer een container per truck wordt opgehaald of gebracht, werkt APM Terminals Maasvlakte II met vooraf geboekte tijdvakken. Dit betekent dat we containers klaar voor gebruik kunnen hebben, en nog belangrijker, geen wachtrijen en vertragingen. Een online boekingssysteem biedt flexibiliteit bij onverwachte vertragingen. Voor binnenvaartschepen hanteren we een soortgelijk systeem, we werken ook met vaste windows. We kunnen daarom garanderen dat er ruimte op de kade beschikbaar is en dat het team klaar staat om containers onmiddellijk te laden / lossen. We zullen ook geavanceerde kennisgeving van eventuele vertragingen aan inkomende diepzeeschepen voor een betere planning. Modaliteiten Onze spoor terminal is rechtstreeks verbonden met Betuwe spoorlijn, een 160 km (100 mijl) dubbel spoor elektrisch aangedreven vrachtlijn die de haven van Rotterdam verbindt met de Duitse grens bij Zevenaar-Emmerich. Twee intermodale rail kranen overbruggen alle acht sporen. Onze afzonderlijke binnenvaartkade en volledig geïntegreerde railterminal zorgen voor een vlotte aan- en afvoer van containers van en naar het achterland. We hebben speciale stacks voor vracht-, spoor- en vrachtwagenvervoer. Wanneer containers van een diepzeeschip worden gelost, worden de importcontainers in het juiste stack geplaatst, zodat de containers direct beschikbaar zijn voor verder transport. We maken ook gebruik van slotplanning voor vrachtwagens. Duurzame terminal APM Terminals Maasvlakte II is een CO₂ emissie vrije terminal. De gebouwen en terreinen zijn energie zuinig, milieu vriendelijk en duurzaam. Net als het meeste equipment. De SQC’s regenereren energie. Het personeel rijdt in elektrische auto’s op de terminal en ook de 73 Lift Automated Guided Verhicles (L-AGV) rijden op elektriciteit in plaats van op diesel. De batterij van deze aangedreven automatische voertuigen vervoeren containers voor een periode van acht uur met één accu. Wanneer de accu bijna leeg is, rijdt de L-AGV uit zichzelf naar een laadstation, waar de accu automatisch wordt verwisseld. Er zijn twee laadstations op terminal welke de L-AGVs voorzien van accu’s met door windenergie opgewekte groene stroom. De elektrische aandrijving op de terminal zorgt voor minimaal geluidsoverlast.
Alle rechten voorbehouden
Meer info tonen

Gebruikte apparatuur

SONY DSC-RX10M4
Benro Mach3 Statief TMA47AXL
Benro master Pro kit FM100M3
Benro Balhoofd GX25

Komt voor in