3909 keer bekeken
17
| a s i a n - b e a u t y |
doorpietbruystens
25 juli, 2020
- sensueel plaatje met uitsluitend binnenvallend daglicht van deze prachtige aziatische schoonheid -
Alle rechten voorbehoudenMeer info tonen
of en discussieer mee!
e7picture-ll
4 jaar geleden
Fraaie plaat die erg versterkt wordt door de goede kleurkeuze. Mooie ontspannen scene is het zo geworden.
0
pietbruystens
4 jaar geleden
Dank je wel voor je onderbouwde reactie!
0
N
guido-59
4 jaar geleden
Prachtig, dat eenvoudig daglicht. Dit vind ik persoonlijk mooier dan een complexe studioverlichting.
Mooie pose. Knap model.
0
pietbruystens
4 jaar geleden
Dank je wel, Guido! Maar dit 'eenvoudige' daglicht is niet zo eenvoudig als je denkt.. ik heb eigenlijk meer het gevoel dat studioverlichting veel simpeler is: je stelt het in en het blijft altijd hetzelfde. Maar bij daglicht heb je dat niet en vaak ook nog onvoldoende (indoors)..
0
e7picture-ll
4 jaar geleden
Interessante kijk die ik zeker begrijp. Met studioverlichting is het vooral; hoe krijg ik het effect dat ik voor ogen heb en hoe zorg ik er voor dat het licht valt waar ik het hebben wil (in balans).
Daglicht is vaak zo lastig omdat het snel te weinig is, of juist veel te veel. Met nabewerking is hier nog wel veel in op te lossen tegenwoordig vind ik zelf. Zoals bij tegenlicht foto's
0
pietbruystens
4 jaar geleden
Klopt.. studioverlichting is 'gewoon' een kwestie van veel lichtopstellingen uitproberen en die dan uiteindelijk tot een soort van standaard-verlichting van jezelf te maken, dat het beste bij jouw stijl past.. en dat dan vooral zo eenvoudig mogelijk te houden. Uiteindelijk bepaal jij dan het licht. Maar op locatie moet je het doen met de lichtomstandigheden die voorhanden is en die telkens verandert en die inderdaad vaak te weinig is of dan weer te veel en heel divers. Overigens gebruik ik bij tegenlicht altijd een reflectiescherm en plaats mijn modellen altijd met de rug naar de zon.. dus nooit nabewerking om het licht te corrigeren..
0
Opmerkingen