Website update: Inloggen op Zoom.nl

20 juni 2024 11:29
2 juli 2024 15:45
Redactie Zoom.nl

De afgelopen maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt om de techniek achter Zoom.nl sneller en veiliger te maken. Als het goed is zijn de meeste inlogproblemen nu opgelost.

Inlogproblemen

Het kan zijn dat je niet kunt inloggen op Zoom.nl. In dit artikel een paar tips om je te helpen.

Het beste wat je kunt doen is proberen in te loggen met je e-mailadres. 

Lukt dit niet op Zoom.nl, dan kun je het beste een nieuw wachtwoord aanmaken via: https://zoom.nl/auth/forgot-password.
Of ga zelf naar Inloggen en klik op Wachtwoord vergeten.
Je ontvangt dan een mailtje waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. 

NB: Controleer ook even de map met Ongewenste items en Spam of daar de mail is binnengekomen.

Heb je nog problemen met inloggen, stuur dan een e-mail aan redactie@zoom.nl, waarin je duidelijk beschrijft wat er fout gaat, het liefst met specifiek de foutmelding en screenshots van wat er misgaat. Zo kunnen we het zo spoedig mogelijk oplossen.

Upload- of reactie-problemen

Om spam op zoom.nl zo veel mogelijk tegen te gaan, hebben we bepaalde instellingen gedaan waardoor sommige gebruikers problemen hadden bij het uploaden of reageren. Als het goed is zijn deze problemen er niet meer.

Heb je toch nog problemen, stuur dan een e-mail aan redactie@zoom.nl, waarin je duidelijk beschrijft wat er fout gaat, het liefst met specifiek de foutmelding en screenshots van wat er misgaat. Zo kunnen we het zo spoedig mogelijk oplossen.

Toegangsproblemen

Een van de meest voorkomende foutmeldingen is dat je een lege pagina krijgt met draaiende rode bollen / een 500-melding ziet. Het schoon herladen van je browser kan helpen, ga hiervoor naar www.zoom.nl en klik tegelijkertijd op CTRL+F5 (Mac: Cmd + Shift + R).

Ook is deze foutmelding mogelijk op te lossen door je cookies van je browser te verwijderen. Het makkelijkste is om naar deze link te gaan: https://zoom.nl/auth/signout.
Je bent dan automatisch van de site uitgelogd en moet opnieuw inloggen.
Lukt dit niet kun je ook het volgende proberen:

In Chrome ga je naar zoom.nl, en open direct links naast waar je de url invoert (adresbalk) op het instellingen-icoontje (of slotje, in sommige webbrowsers). Klik daarna op Cookies en sitegegevens, dan op Sitegegevens beheren en verwijder het cookie van Zoom.nl.

Video:
https://www.dropbox.com/scl/fi/pnxbmkl2nzqnrgn4e2z4b/cookies-zoom-Chrome.mp4?rlkey=okhchsd4u5sdafscjn1u0226r&st=fadux7wv&dl=0

In Firefox ga je links van de adresbalk ook naar het slotje, dan naar Cookies en websitegegevens wissen en dan verwijderen.

Video:
https://www.dropbox.com/scl/fi/xl10nhc8by2c8ar51k8cj/cookies-zoom-Firefox.mp4?rlkey=prrbg6fdakvrwzzm732vs6p7o&st=6ncif360&dl=0

In Safari: Lees hier hoe je cookies in Safari verwijdert.

Op mobiel: 

Safari mobile:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iphacc5f0202/ios

 

Chrome mobile:
https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DiOS

cookies verwijderen


Toch nog vragen

Voor een overzicht van alle veel gestelde vragen over Zoom: https://zoom.nl/help

Heb je toch nog problemen, stuur dan een e-mail aan redactie@zoom.nl, waarin je duidelijk beschrijft wat er fout gaat, het liefst met specifiek de foutmelding en screenshots van wat er misgaat. Zo kunnen we het zo spoedig mogelijk oplossen.