50 keer bekeken
19

Sleipnir (Heerema) 2

De Sleipnir Geschiedenis Besteld 15 juli 2015 Werf Sembcorp Marine Tuas Boulevard Bouwnummer 11-1119 Kiellegging 12 maart 2016 Gedoopt 24 mei 2019 Eigenaren Vlag Panama Eigenaar Heerema Algemene kenmerken Scheepsklasse GVA 20000 Type Halfafzinkbaar kraanschip Lengte 220 m Breedte 102 m Diepgang 32 m Deplacement 273.700 ton Vaart 10 knopen IMO-nummer 9781425 Portaal Portaalicoon Maritiem De Sleipnir is een halfafzinkbaar kraanschip van Heerema Marine Contractors dat in 2019 werd gebouwd door Sembcorp in Singapore. De naam is afgeleid van het achtbenige paard Sleipnir uit de Noordse mythologie. Het ontwerp van GVA bestaat uit twee parallelle pontons met elk vier kolommen met daarop het werkdek. De Sleipnir heeft twee kranen van Huisman Equipment met elk een capaciteit van 10.000 ton en een totale capaciteit van 18.000 ton, waarmee dit het grootste kraanschip ter wereld is, nadat de Thialf dit lange tijd was. Het schip is uitgerust met een klasse III dynamisch positioneringssysteem met acht roerpropellers van 5,5 MW elk. Daarnaast beschikt het over een ankersysteem met twaalf ankerlieren. Twaalf generatoren van 8 MW voorzien het schip van vermogen en draaien zowel op mgo als lng. Op 7 september 2019 werd met het hijsen van het dek voor het Leviathanplatform een nieuw record gezet met 15.300 ton.[1] Op 4 oktober 2022 werd dit record op 17.000 ton gezet met de installatie van het dek voor Tyra TE-G.[2] Bron,Wikipedia.
Alle rechten voorbehouden
Meer info tonen

Gebruikte apparatuur

SONY DSC-RX10M4
Benro Mach3 Statief TMA47AXL
Benro master Pro kit FM100M3
Benro Balhoofd GX25
Flitser uit, verplichte modus

Komt voor in