just4fun

Nikon D90
Canon PowerShot SX100 IS
Motorola telefoon
Panasonic FZ 82

Het blad Zoom bracht me op deze site, waar ik het prachtige werk van medefotografen kan bewonderen en waar ik allerlei tips en reacties krijg om betere foto's te maken. Het geeft me veel plezier, vandaar m'n gebruikersnaam, just4fun! Groetjes en succes allemaal!

Alle rechten voorbehouden
Meer info tonen

Opmerkingen

Sorteren op
  • Nieuwste
  • Oudste
  • Meeste likes
of en discussieer mee!
JL-Foto
9 maanden geleden
Ik vind jouw experimenten met schaduwen en macro interessant, ik ga je volgen. Verder vind ik discussies over geloof niet per sé ter zake doende op een site als deze, maar oké... Laten we vooral van elkaars mooie foto's genieten... Groet Jos.
rob1951
10 jaar geleden
naar aanleiding van je reactie bij 'Rust Zacht......rudy-rudy' Ik heb zelf een gereformeerde opvoeding gehad, maar nadat ik op de middelbare school leerde hoe oud onze planeet werkelijk is, kon het Adam en Eva verhaal gelijk de prullenbak in......inclusief de zondeval. Bovendien kwam ik tot de conclusie dat de Bijbel vol staat met ongeloofwaardige verhalen. Neem de 'zondvloed'......alle dieren van de wereld in een bootje, inclusief alle insecten en reptielen. Leuk verzonnen door mensen die toen 'van toeten nog blazen' wisten. Het Christendom is natuurlijk bijna de laatste godsdienst in een lange rij. Ieder volk, vanaf heel vroeger, had zijn eigen God. Gaf antwoord op de vraag "hoe komen wij hier" en het belangrijkste, jippie er is leven na de dood. Vanaf die tijd ben ik ervan overtuigd dat al die Goden verzinsels zijn. En wat de Christelijke godsdienst betreft.......een God die al het moois zou hebben geschapen (kijk eens naar macro foto's) en die dan zijn eigen zoon laat martelen en op een gruwelijke wijze laat sterven.......BIZAR Lijden, offeren.......dat een doel zou dienen.....? Na de dood is er niets meer......net als voor de bevruchting. Genieten van elk moment dat we op deze planeet leven en daarna, terug bij ergens in 1950. Helaas kwam er voor Ruud een te vroeg en abrupt einde aan dit feest. Begrijp me niet verkeerd.....ik respecteer jouw geloof en jouw reactie. Vandaar deze reactie op je profiel en niet bij de foto. hartelijke groet, Rob
just4fun
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Rob, ik begrijp uit je woorden dat er aan je geloof in God aardig geknabbeld is door de dief en de leugenaar vanaf het begin....Toch blijft daar het onwankelbare Woord van God.....Jezus IS het Woord en Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven Zelf.....Echt Rob, God kan niet liegen, het Woord de Bijbel liegt niet en is ook niet zomaar door mensen verzonnen.... Dat onze planeet oud is wil niet zeggen dat het scheppingsverhaal uit de Bijbel niet waar is, denk je niet dat God de aarde en b.v. de bomen van een bepaalde leeftijd gemaakt heeft? Adam en Eva, waren dat b.v. baby's toen God hen maakte? Nee, Hij maakte ze als volwassen mensen.....Het eerste wat de duivel deed in de hof van Eden was de mens aan het twijfelen maken over de betrouwbaarheid van de woorden van God.....God had gezegd dat ze niet van de boom van kennis van goed en kwaad mochten eten omdat ze dan onherroepelijk zouden sterven.....De duivel loog Eva voor dat dat niet waar was.....Zo liegt de duivel nog steeds tegen mensen om het Woord van God niet serieus te nemen.....En door de leugens van de duivel wel te geloven en het Woord van God niet plaats je jezelf buiten de genade die God gegeven heeft..... Wat IS die genade dan? Dat God het oordeel over de zonden van alle mensen, over Zijn Zoon heeft uitgestort......... De straf die wij, mensen, verdienden vanwege onze zonden......(onze ongehoorzaamheid aan het Woord van God, het twijfelen aan Zijn liefde, het twijfelen aan het bestaan van God, het twijfelen aan Gods macht)....heeft Jezus voor ons ondergaan en omdat Hij en Hij alleen ZONDER zonden was kon Hij die straf van God ondergaan, sterven EN....weer opstaan uit de dood! Echt Rob, geloof de leugens van de vijand van God niet maar geloof de Waarheid Die Jezus heet! Jezus zegt Zelf: Kom naar Mij, alle mensen die moe en belast zijn, en Ik zal je rust geven.....en dat doet Hij ook Rob, een rust die niemand anders je kan geven, al die dingen die zwaar op je drukken, zorgen, verdriet en pijn en alle vermoeidheid van het leven, rust geeft Hij er voor in de plaats, rust voor je ziel. Je hoeft mij niet te geloven Rob maar geloof het Woord van God, ga weer eens lezen in de Bijbel en begin dan bij het Johannes evangelie - dit begint net zoals Genesis en kun je zien dat het Woord Jezus is, zo mooi om te ontdekken. En weet dat God ontzettend veel van je houd Rob, Hij wil een relatie met je, een relatie van Vader en zoon! Ik hoop van harte dat je Hem leert kennen Rob, dan zul je me begrijpen en kun je ook aan anderen vertellen hoe goed en groot God is, hoe trouw en barmhartig en genadig want God is GOED! Gods rijke zegen! Hartelijke groet, Wilma
rob1951
10 jaar geleden
Beste Wilma, Ik heb het begin van Genesis nog eens zorgvuldig gelezen. ..........sorry, de basis van het geloof in jouw God, het scheppingsverhaal heeft mij alleen maar gesterkt in mijn overtuiging. Adam en Eva kregen twee zonen. De één werd landbouwer, de ander schaapherder. Na de moord op Abel werd Kain verbannen en.......hij was bang dat 'anderen' hem zouden doden. Welke 'anderen'? Ook trouwde hij een vrouw. Waar komt die ineens vandaan? En, welja.....er werd ook nog eens een stad gebouwd. Uit de wetenschap weten we hoe lang het heeft geduurd voordat de eerste mens een primitieve vorm van gereedschap heeft uitgevonden. Een stad bouwen, in welke vorm dan ook.........dan zijn we al aan het begin van de huidige beschaving beland. IJstijden, de Dinosauriurs, de oermens waarvan bekend is door archeologische vondsten wat voor primitief leven ze leiden...........er worden even honderdduizenden jaren overgeslagen en dan heb ik het nog niet over de miljoenen jaren, waarvan we nu toch echt met zekerheid weten dat die er waren voordat op onze planeet welke vorm van leven dan ook mogelijk was. Sages en Legendes........ieder volk in iedere tijd had ze. Goden ook, ze kwamen in de loop van de tijd in grote aantallen voorbij. Angst voor de dood was en is een vruchtbare voedingsbodem want al die Goden boden en bieden een vorm van leven na de dood. Bovendien zijn ze altijd een fantastisch machtsmiddel geweest om 'het gewone volk' rustig te houden. Ja.....ik ben rijk, maar jouw beloning komt in het hiernamaals......... Jij schrijft, ga weer eens lezen in de Bijbel. Nou, heb ik even gedaan...... Iemand hoorde ik eens op de tv zeggen n.a.v. "het staat toch in de Bijbel" Het feit dat Rien Poortvliet het grote kabouterboek heeft geschreven wil nog niet zeggen dat er kabouters bestaan. Poeh......onze meningen liggen wel ver uit elkaar, maar we maken beiden best wel mooie foto's :) hartelijke groet, Rob
just4fun
10 jaar geleden
Hallo Rob, bedankt voor je reactie en ja, ik kan wel begrijpen dat je heel veel vragen hebt over het boek Genesis en ik weet ook echt niet alles hoor........ Wat ik wel weet is dat Adam en Eva VOORDAT ze zondigden (en daarna Kain en Abel kregen) veel (heel veel?) kinderen moeten hebben gekregen....zo zijn er zelfs volken ontstaan. We weten ook niet precies WANNEER Adam en Eva tot de zonde verleid werden, dat kan wel duizenden jaren geweest zijn..... Genesis 3: 16 spreekt over het vermeerderen van de moeite van de zwangerschap - dat wil dus eigenlijk zeggen dat er eerst niet veel moeite was, Eva kreeg dus heel makkelijk kinderen voordat ze tot zonde kwam - ja, daarna werd het een stuk moeilijker, zoals alles een stuk moeilijker werd.....het land bracht ook niet meer de volle opbrengst op enz.enz..... Ik zou nog veel meer uit kunnen leggen Rob maar het is ook zo dat 1 Kor. 2:14 zegt: Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Toen ik zelf nog niet opnieuw geboren was begreep ik de Bijbel ook niet en het zei me eigenlijk weinig....Ik kom ook uit een Gereformeerd gezin en mijn ouders lazen na het eten altijd uit de Bijbel maar ik snapte er niks van.....dat veranderde op slag toen ik de Here Jezus leerde kennen als mijn Redder en Verlosser en Hij heeft mij geestelijk inzicht gegeven, Hij heeft mij laten zien dat Hij echt de Weg, de Waarheid en het Leven is.....Ik weet dat het heel simpel klinkt maar toch is het juist dat simpele gebed vanuit je hart om Jezus te vragen in je hart en leven te komen. Om Hem te vragen je zonden te vergeven en je te reinigen met Zijn kostbare bloed en dan zul je weten waar ik het over heb.....Mattheus 11:25 laat zien dat het eigenlijk niets met ons verstand te maken heeft maar alles met ons hart....Deuteronomium 10:12....waar je voor Israel ook je eigen naam mag invullen Rob....DAT is wat God van ons vraagt, vanuit ons hart.....als we Hem ons hart geven dan vult Hij het met liefde, vrede en blijdschap en dat gaat alles van deze wereld te boven Rob, echt waar! Ik hoop niet dat ik drammerig overkom maar het is, dat ik het je ZO graag gun.... Hartelijke groet en ja, ik ben het met je eens, we maken best wel mooie foto's! Wilma
jzfotografie
10 jaar geleden
Hallo Wilma Ben onder de indruk van je fotowerken, zou je het leuk vinden als ik je een tijdje als fan ga volgen, wil graag nog meer mooie foto's van jou zien en er regelmatig een reactie op geven. Groetjes, Joop
just4fun
10 jaar geleden
Okee Joop, leuk! k' Heb een tijd helemaal niks meer op Zoom gezet, 'k zet ze ook vaak op m'n Facebook pagina maar ik vind het veel leerzamer om (opbouwende....;-) kritiek op m'n foto's te krijgen, daar leer ik van, dus schroom niet om dat te doen hoor. Gr. Wilma
JanB_zoom
14 jaar geleden
Leuk dat je mijn fotowerk wilt gaan volgen. Ik vind het maar al te leuk als iemand mijn foto's dermate interessant vindt om dat te doen. Voel je niet verplicht, maar ik waardeer zeker opmerkingen op mijn foto's. Gr Jan
janwillemhilverts
14 jaar geleden
Hoi Wilma, Bedankt voor je reactie op mijn foto: Macro. Groeten, JW
carlaversteege
14 jaar geleden
Hoi Wilma, bedankt voor je reactie op mijn foto van de zee/zonsondergang! Groeten, Carla